Wyjątkowy 2020 rok


Wiecie, że to był wyjątkowy rok. Pandemia rozbijała plany w drobny mak i trzeba było do tych warunków się dostosować. Organizowaliśmy spacery, żeby nikogo nie narażać na zakażenie, a jednocześnie wiedzieliśmy jak ważne jest to, żeby chodzić po lesie, żeby dawać okazję do powrotu do równowagi, kiedy ta się globalnie zachwiała.

Mam nadzieję, że w tym trudnym czasie las Wam pomagał, dając zdrowie, spokój i nadzieję.

Dziękuję wszystkim osobom, które wzięły udział w spacerach. Zapraszamy na kolejne od marca.


W tym roku wydarzyło się całkiem sporo:

- opóźniliśmy start spacerów ze względu na zamknięcie lasów (o tym szkodliwym ruchu będzie osobny wpis). W związku z tym pierwszy spacer zorganizowaliśmy dopiero w czerwcu.

- mieliśmy rozpocząć sprzedaż biletów na spacery, jednak zdecydowaliśmy, że ludzie potrzebują wzmocnienia i nadziei, więc ostatecznie spacery były bezpłatne dla osób uczestniczących,

- zdecydowaliśmy, że tematy spacerów będą związane z tym jak chcielibyśmy, żeby wyglądał świat po pandemii. W związku z tym tematami spacerów były: nowa równowaga, spokój, zaufanie, odwaga, wolność, zmiana,

- ograniczaliśmy liczbę osób uczestniczących w spacerach dostosowując ją do wymogów sanitarnych i przez to rezygnowaliśmy też z ceremonii herbacianej na koniec spaceru,

- po raz pierwszy byliśmy ze spacerem w Lasku Lindego (zrobiliśmy tu nocny spacer),

- nagraliśmy z Martą leśne medytacje na czas kwarantanny,

- ukończyłem kurs przewodnika po Kampinosie i teraz wiem, jak cenny jest ten Park Narodowy,

- na kursie poznałem Joannę (a przez nią i Przemka), którzy zaczęli organizować leśne kąpiele (i w jednej z nich miałem przyjemność wziąć udział),

- po tej kąpieli powstało kilka leśnych opowiadań,

- wziąłem udział w leśnych webinarach prowadzonych przez Forest Therapy Institute,

- zorganizowałem spacer dla ZHP przedstawiając leśną kąpiel jako metodę pracy z harcerzami i harcerkami,

- zbudowałem bazę organizatorów leśnych kąpieli w Polsce,

- 3 leśne spacery zostały prezentami w ramach zbiórki na sklep internetowy Kooperatywy Dobrze,

- założyłem Instagrama leśnych spacerów,

- tworzę stronę leśnych spacerów, którą niedługo Wam przedstawię,

- w maju wziąłem udział w Pytaniu na śniadanie w TVP, dzięki któremu chciałem dotrzeć do nowej grupy osób i opowiedzieć im, dlaczego warto las chronić i chodzić na spacery,

- udzieliłem wywiadu w Trójce i opowiedziałem o leśnych kąpielach,

- opowiadałem o leśnych kąpielach Beacie Jewiarz na falach radia RDC,

- testowałem jak działają spacery na grupę osób ze szkoły podstawowej

i tworzyłem niespodziankę, o której niedługo się dowiecie ;)


CYKL 2020

21.06 nowa równowaga w Lesie Kabackim

12.07 spokój w Lesie Bielańskim


16.08 odwaga w Puszczy Kampinoskiej

13.09 zaufanie w Lesie Bielańskim


10 października - spacer dla ZHP


18.10 wolność w Puszczy Kampinoskiej


8.11 zmiana, nocny spacer w Lasku Lindego


To był niesamowity rok, dziękuję!


Komentarze

Popularne posty